Muistutus

Sosiaalihuollon laatuun tai siihen liittyvään kohteluunsa tyytymättömällä asiakkaalla on oikeus tehdä muistutus sosiaalihuollon toimintayksikön vastuuhenkilölle tai sosiaalihuollon johtavalle viranhaltijalle. Ennen muistutuksen tai kantelun tekemistä on suositeltavaa selvittää asiaa sosiaalihuollon palvelua antaneessa toimintayksikössä, jossa voidaan selvittää asiassa mahdollisesti tapahtuneita puutteita tai virheitä.

Muistutus voi olla vapaamuotoinen, ja tarvittaessa sosiaaliasiamies voi avustaa asiakasta muistutuksen teossa. Vastaus muistutukseen tulee antaa kirjallisena kohtuullisessa ajassa (yleensä 1-4 viikkoa) sen tekemisestä. Vastaukseen ei voi hakea muutosta. Muistutuksen tekeminen ei poista oikeuttasi kannella asiastasi sosiaalihuoltoa valvoville viranomaisille. Voit tehdä hallintokantelun esimerkiksi aluehallintovirastolle tai eduskunnan oikeusasiamiehelle silloin, kun koet viranomaisen menetelleen toimessaan virheellisesti.

 

Ota yhteyttä:

Sosiaaliasiamies
Antero Nissinen
044 718 3308
sosiaaliasiamies(a)kuopio.fi
Soittoaika ma - to klo 9 - 11.30

Sosiaaliasiamiehen ollessa varattuna voi asiakas jättää puhelinaikana puhelinvastaajaan yhteystietonsa yhteydenottoa varten.